Men tvi vale i morse då jag vaknade🥵 34,1 grader visade termometern och mitt sovrum bokstavligen kokade Fy!!! Att bo rakt under svart plåttak kan jag lova är tortyr när tempen når dess grader. Jag var sjö blöt. Upp fixade frukost med iskall yoghurt så gott. På det fixade matlådor så jag har färdigt framåt. Att ha ugnen på en timma med kyckling gjorde ju inte hettan mindre. Men om man ändå svettades så är det bara köra järnet med allt annat med så får man vila och öppna korsdrag sen tänkte jag😅 Extrem åska har dragit tvärs över landet sen i morse.
Detta är nu på väg till oss på andra andan landet och lär väl slå till runt 17-18 Varningarns är ju inte nådiga 😳
Tur man inte behöver ut i detta säger jag . Jag har allt hemma och kan bara chilla resten av kvällen såååå skönt. Fast blir det Extrem åska tar jag mig ner i källaren 😜 Enda gången jag gav blanka fan I åskan var juli 2022 då ett jädra åskväder drog över här och jag låg i corona och 40 graders feber. Då var jag så dålig. Minns att jag tänkte skitsamma. Å låg kvar i sängen jag fasen inte kom upp ur då pga febern. Nu 16 .30 börjar det mullra här och åskappen signalera första blixtnedslag söder om stan.
Men det ser ut som ovädret drar precis förbi oss söder över.
Pytte regn just nu men blir tyvärr inte mer ser det ut som. Lika kvavt och äckligt🥵 Så extrem åska, skyfall etc missade oss med ca 2 mil. Vi fortsätter svettas😅 24 grader nu.
Med det säger jag på återhörande och en fortsatt trevlig kväll 😘💖




Inga kommentarer:
Skicka en kommentar