Ja nu närmar det sig Midsommarafton. Tänk om allt var som förr då var man på väg o morrn ut på landet. Samlas alla, förbereda, duka lång bord, göra ordning grillarna och tanterna gjorde gräddtårtor med egenodlade jordgubbar. För att vakna sen till sjäkvaste dagen då alla hjälpte till och klä midsommarstången💚 Dans för barnen, umgås och dans för oss vuxna på kvällen. Helene och jag höll i hop och hade alltid nått på gång. Nu firar hon i landet bakom molnen som alla det andra ❤️ DET var midsommar det!!! Att fira i stan är ju ingen höjdare direkt och detta att umgås vart fasen tog det vägen? Näe Midsommar är inte som det var och firar lusten densamma 😩 Men men bara göra det bästa av den😁 Tycker det flesta helgerna bleknat ärligt talat då stämningen är helt borta mestadels . Man värnade förr om dessa helger och gjorde tradition av det. Höll samman vuxna och barn med respekt för de äldre på ett sätt som inte existerar idag. Att alla fick vara med för ingen skulle bli ensam en storhelg. Vad fasen beror det på? Är det att generationerna framåt som stoppat upp ? Tycket mig höra detta "det är nutid inte dåtid " ofta och är det därför det mattats av det mesta? Nått är det ju. Ja nutid är fan ingen höjdare fy😜 Näe fytusan det var bättre förr så glad jag växte upp på 60- 80 tal för vi hade det fasen så najs. Inte fast I mobil/dataspel träsket med gam nacke och mus arm vid 25, ledproblem och tappat den sociala kompetensen 😜 Typ!
Dagen I stort varit lite seg, massa tjaffs för dotra som gör mig skogstokig . Jösses säger jag om jag fick lägga min lilla näsa i blöt😅 Men men .
Haft lite arytmier igen i dag men lag på koket att ignorera det helt, herr ångest hade inget här att göra idag 😅 Fick det att backa men segade lite med pulsen nån timma som gärna ville rusa på. NU är den lugn och fin och slår 63 🙏
Har det lungt och skönt nu i soffan och är på slutversen av serien Harry Hole. Fyfan så bra men stackars Joel Kinnaman som fick en sån 🐷roll 😜 Klart sevärd man blir lite svettig så där 😜
Det blir en Marabou choklad nu och se upplösningen , spännande spännande 😅
I morrn är det dessutom LÖNING om man nu kan kalla det så. Skåpen gapar tomma så ska bli gott att fylla på lite.
Avslutar med himlen utanför mig nu, vacker😍






Inga kommentarer:
Skicka en kommentar